سبد خرید من

مشاوره مالیاتی طلافروشان

مشاوره مالیاتی طلافروشان

فهرست مطالب

مشاوره مالیاتی طلافروشان

مالیات برخی صنوف همیشه مورد توجه اذهان  بوده یکی از این مباحث مربوط به مشاوره مالیاتی طلا فروشان می باشد. شما بعنوان یک فعال در حوزه  طلا و جواهرات  چقدر با قوانین مالیات طلافروشان آشنایی دارید ؟

آیا از آخرین تغییرات قوانین مالیاتی طلافروشان باخبرید ؟

ما در گروه مشاوران مالی و مالیاتی آتس با استفاده از تجربه و مهارت حسابداران خبره  خود ، آمادگی ارائه مشاوره مالیاتی به صنف طلافروشان را داریم .

در ادامه سعی کرده ایم به برخی تغییرات مالیاتی طلافروشان که برای صنوف طلا و جواهرات اهمیت بسزایی دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

با فراخوان مرحله چهارم ارزش افزوده صنوف طلا و جواهر ملزم به ثبت نام در این نظام شده اند.

مشمولین مرحله چهارم ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۰۱/۰۷/۸۹ ملزم به ثبت نام و اجرای مالیات بر ارزش افزوده شدند .

همچنین با الزام صنف طلا و جواهر برای ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ، فعالان این حوزه مکلف به ارسال گزارشات معاملات فصلی مربوط به ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم برای سازمان امور مالیاتی می باشند.

آیا می دانستید که عدم ثبت نام  طلافروشان در نظام مالیات برارزش افزوده و عدم رعایت قوانین مالیات بر ارزش افزوده چه جرایمی برای شما در بر دارد؟

(به شما پیشنهاد میکنم برای دانستن میزان جرائم مالیات بر ارزش افزوده مطلب جرائم مالیات بر ارزش افزوده را هم مطالعه فرمایید)

با بازنگری که در اصلاح مالیات بر ارزش افزوده براساس مصوبه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ صحن علنی مجلس شورای اسلامی (در انتظار تأیید شورای نگهبان) معافیت اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده،منوط به عضویت کلیه مؤدیان زنجیره تولید و فروش طلا و جواهر درسامانه مؤدیان موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب سال ۱۳۹۸،صدور فاکتورالکترونیکی و درج ارزش اصل طلا در هر فاکتور (کنترل و رهگیری اصل طلا در معاملات و مبادلات) است و در این حالت صرفاً اجرت ساخت و سود مشمول مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

مبتنی بر راهکار مجلس شورای اسلامی که ازسوی صنف طلا و جواهر مورد حمایت قرار گرفته است، تنها در صورتی اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد که فروشندگان طلا و جواهر اقدام به ثبت کلیه خریدها و فروش های خود در سامانه های سازمان امور مالیاتی کنند و ارزش اصل طلا را در فاکتورهای فروش به صورت جداگانه درج نمایند و همچنین در صورت تخلف از اجرای آن، معادل ۹درصد از ارزش اصل طلا به عنوان جریمه از فروشنده طلا و جواهر اخذ خواهد شد.

قانون مصوب مجلس به شرح زیر می باشد:

۱- اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از مالیات می‌باشد.

۲- اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند مشمول مالیات با نرخ نه درصد (۹%) می‌باشد.

۳- پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، عرضه کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت کنند. درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورت حساب الکترونیکی الزامی است. در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور مشمول جریمه ای معادل نه درصد (۹%) ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین است که غیر قابل بخشودگی می‌باشد. این جریمه علاوه بر جریمه مذکور در بند «ب» ماده (۳۹) این قانون است.

۴- کلیه واحدهای فعال در زنجیره عرضه کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند که حداکثر تا دو ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون از پایانه فروشگاهی مورد تأیید سازمان استفاده کنند. در غیر این صورت اتحادیه‌های ذیربط و اتاق اصناف ایران موظفند پروانه فعالیت واحدهای موضوع این بند در کل زنجیره مربوط را که بدون استفاده از پایانه فروشگاهی اقدام به فروش کالا یا خدمت می‌کنند، باطل نمایند. نیروی انتظامی موظف است از ادامه فعالیت واحدهای فاقد پروانه جلوگیری نماید.

این تغییر در مالیات ارزش افزوده برای صنوف طلا و جواهر باعث تغییر در شیوه ثبت و نگهداری اسناد برای مودیان صتنف طلا و جواهر می باشد.

تغییر بعدی که را که می توان یکی از اساسی ترین تغییرات از لحاظ مالیاتی برای صنف طلا و جواهر دانست تغییرات مریوط به ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم دانست. این تغییر از این جهت برای صنف طلا و جواهر مهم است که ملاک برای انجام وظایف مالیاتی دیگر رسته صنفی نیست بلکه میزان درآمدی است که فعالان صنف  طلا و جواهر درطی سال کسب می کنند.

گروه اول

هر فعال صنفی طلا و جواهر  که در سال بالای پنجاه و پنج میلیارد ریال درآمد داشته باشد مکلف به نگهداری دفاتر قانونی و ثبت رویدادهای مالی براساس استانداردهای حسابداری هستند .

گروه دوم

صنف طلا و جواهر که درآمدی بالای هجده میلیارد ریال تا پنجاه و پنج میلیارد  ریال دارند  مکلفند برای هر سال مالیاتی اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا و اسناد خرید خود نگهداری و تنظیم نمایند.

گروه سوم

صنف طلا و جواهر که درآمدی پایین­تر از هجده میلیارد ریال دارندمکلفند برای هر سال مالیاتی اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدها و اسناد خرید کالا  را  تنظیم نمایند.

فعالان حوزه طلا و جواهر بایستی آگاه باشند عدم رعایت قوانین مالیاتی جرایم سنگینی برای آنها پیش رو خواهد داشت.

عدم ارائه اظهارنامه عملکرد جریمه ای معادل ۳۰ درصد مالیات مربوطه و غیر قابل بخشش برای شما دارد. عدم ارائه دفاتر جریمه ای معادل ۲۰ درصد مالیات مربوطه عدم ارائه صورت حساب سود و زیان ۲۰ درصد مالیات مربوطه  و… جرایمی هستند که عدم آگاهی از آن خسارات قابل توجهی به شما خواهد رساند.

و قانون پایانه های فروشگاهی مصوب سال ۱۳۹۸ که الزامات و و ظایف جدیدی را برای مودیان در نظر گرفته است.

اینها برخی از تغییرات مربوط به قوانین مالیاتی برا ی صنوف طلا و جواهر می باشد که بکارگیری افراد خبره مالیاتی در این زمینه را پیش از پیش مورد توجه قرار داده است.

ما برای هرگروه از اشخاص زیر برنامه ویژه ای داریم

اگر هنوز ثبت نام مالیاتی نکرده اید و پرونده مالیاتی تشکیل نداده اید؟

اگر هنوز نمیدانید جزو کدام گروه مالیاتی هستید و چه تکالیف مالیاتی دارید؟

اگر اداره مالیات برای شما برگ تشخیص صادر کرده و به آن معترض هستید؟

اگر دستگاه پوز خود را در اداره مالیات ثبت نکرده اید؟

اگر اظهار نامه مالیاتی خود رانفرستاده اید؟

با ما در تماس باشید و جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما ارتبط برقرارکنید؟

پیشنهاد مطالعه به دیگران

آخرین نظرات

دسته بندی  مقالات

آخرین مقالات

مالیات بازیگران و هنرمندان

مالیات بازیگران و هنرمندان

مالیات بازیگران و هنرمندان و مالیات اهالی هنر از نظر سازمان امور مالیاتی هنرمندان هم مانند سایر فعالان اقتصادی تکالیف…
مالیات بسازوبفروشها

مالیات بسازوبفروشها

مالیات بساز و بفروشها یکی از صنوفی که در اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم نحوه و میزان مالیات آنها  مورد بازبینی…
مشاوره مالی

مشاوره مالی

مشاوره مالی امروزه با توجه به گسترش روز افزون جوامع و اقتصاد جهانی و پیچیدگی های مالی ، نقش مشاوره…
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}